Guidelines
- Man kan enten lave en genstand fra bunden af, eller opgradere en eksisterende genstand med nye yderligere evner.
- Materialer har et tier.
- Hvis man opgraderer en genstand med materialer af et højere tier, kan man vælge at opgradere genstandens eksisterende effekter for materialer der koster 1 point. Dette point tæller ikke med i antal points for genstanden.
- En genstands properties og powers kan have et maksimalt totalt antal points afhængigt af materialerne:
Points
|
Rarity
|
Materialer
|
1
|
Common
|
Almindelige
ritual-komponenter.
|
2
|
Uncommon
|
Sjældne
materialer.
|
5
|
Rare
|
Eksotiske
materialer.
|
Effekter
Property (svag): 1 point (minimum 1)
- Modifiers
- Mellemstærk: +1
- Stærk: +2
- Meget stærk: +3
- Penalty: -1 (fx vulnerable)
- Paragon: -1
- Epic: -2
- Eksempler
Styrke
|
Effekter
|
Svag
|
|
Mellemstærk
|
|
Stærk
|
|
Meget
stærk
|
|
Power (svag): 1 point (minimum 1)
- Default: Daily
- Modifiers
- Encounter, no duration: +1
- Duration: +1
- Encounter: Max duration until end of next turn
- Daily: Max duration until end of encounter
- At-will, no duration: +2 (ingen effekter markeret med *)
- Mellemstærk: +1
- Stærk: +2
- Meget stærk: +3
- Ekstremt stærk: +4
- Penalty: -1 (fx disadvantage på angreb eller lose healing surge)
- Stor penalty: -2 (fx lose half hp)
- Paragon: -1
- Epic: -2
- Eksempler
Styrke
|
Effekter
|
Svag
|
|
Mellemstærk
|
|
Stærk
|
|
Meget
stærk
|
|
Ekstremt
stærk
|
|
Eksempel
Man er level 26 og bruger skindet fra en level 26 blå drage til at lave et sæt handsker.Både crafteren og materialet er Epic tier. DM vurderer at materialet giver 3 points i dette tilfælde, baseret på kvaliteten og mængden.
Man vil gerne have en item bonus til Lightning damage rolls, der er mindst lige så høj som den man ville finde på en epic tier item - altså en +6 item bonus. Denne bonus er let at opnå (at-will damage type change med en uncommon magic item), så det bliver en +6 item bonus.
En +6 item bonus til Lightning damage rolls er en Stærk effekt. Det koster 1 point (1+2-2=1).
Man vil også lave et Encounter-angreb der simulerer et breath weapon fra en blå drage. Encounter uden duration koster +1 point, så med 2 points tilbage kan man få en Stærk effekt: Multi-target 20 damage.
Med 3 points tilføjer man altså følgende effekter til handskerne:
- +6 item bonus til Lightning damage rolls.
- Property (1), Stærk (+2), Epic (-2). Cost: 1 point.
- Encounter power: 20 Lightning damage til 1d4 væsener inden for 20 felter.
- Power (1), Encounter (+1), Stærk (+2), Epic (-2). Cost: 2 points.
Total cost: 3 points.
Tilsvarende Rarity: Uncommon.
Pinslens Ædelsten
Sharissh er i stand til at skabe mægtige genstande af materiale fra Tågerne - med gruppens hjælp ligefrem nogle der har stærke forbindelser til Himlens Arsenal!
Disse er skabt med Pinslens Ædelsten - som indtil videre lader til at være blevet brugt til at skabe Abaddons dæmoner. Hver ædelsten er 1 point værd i Simple Essence Crafting.
- Hvor normale genstande der bliver craftet kan indeholde op til 5 points af magiske effekter, kan genstande skabt med Pinslens Ædelsten indeholde op til 6 points.
- Genstande med Astral Regalia kan indeholde op til 10 points af magiske effekter, men er bundet til en bestemt del af Himlens Arsenal, og man kan maksimalt bruge lige så mange af dem som antallet af item slots man har mistet til riter for den genstand.
Husk at Pinslens Ædelsten er opdelt i farver, med særlige associationer til hver farve:
- Gylden: Bevaring, beskyttelse, liv, force/radiant.
- Himlens Arsenal: Ormazd, Excalibur, Hamayumi, Ouroboros.
- Eksempler på effekter: Bonus til defenses, healing, resistance eller saving throws; selvopofrende effekter såsom at tage skade eller conditions i stedet for allierede.
- Lilla: Nægtelse, sindet, luft, force/lightning/psychic.
- Himlens Arsenal: Kotharlosvir, Ahriman, Eonius.
- Eksempler på effekter: Bonus til saves mod charm/fear/daze/dominate, fly speed, blinded/dazed, teleport, insubstantial, phasing.
- Rød: Ødelæggelse, elementerne (særligt ild), acid/cold/fire/lightning/thunder.
- Himlens Arsenal: Molokaz, Ahriman.
- Eksempler på effekter: Bonus til damage rolls, ekstra ongoing damage, knock prone, increase size of blast/burst.
- Grøn: Aggression, afstraffelse, svækkelse, dræning af liv, døden, cold/necrotic/poison.
- Himlens Arsenal: Alsvart, Karpana.
- Eksempler på effekter: Attacker takes damage, bonus vs. bloodied eller når bloodied, weakened/restrained, lose healing surge to deal surge value in necrotic damage and regain same amount of hit points.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar