fredag den 23. januar 2015

Ny blog

Hej alle sammen.

Jeg vil bruge denne blog til at sende mere information ud til jer end det er muligt i SMS'er - jeg får stadig fejlbeskeder når jeg prøver at skrive til nogle, og nogle gange konverterer min mobil automatisk SMS'er til MMS'er uden at spørge mig først, hvilket kan være et problem for visse mobiler at modtage.

Først og fremmest vil jeg bruge bloggen her til at give udvidet information om, hvornår der ikke er D&D. Her er en liste over Magic-turneringer i butikken, som betyder, at der ikke er D&D:

24/1: Fate Reforged Release
14/2: Fate Reforged Game Day
21/3: Dragons of Tarkir Prerelease
28/3: Dragons of Tarkir Release
18/4: Dragons of Tarkir Game Day

I er selvfølgelig alle velkomne til at deltage i ovenstående Magic-turneringer - Prerelease og Release-turneringer er mere henvendt til nyere spillere, og man behøver ikke tage sine egne kort med, imens Game Day kræver et deck lavet med nyere kort, og folk spiller generelt mere kompetitivt.

For det andet vil jeg bruge bloggen her til at give information om kampagnen - f.eks. har Aske skrevet en kort novelle, som udgør del af hans karakters baggrundshistorie - den kan findes her:
http://www.hacknslash.dk/forum/index.php/topic,810.0.html

I er selvfølgelig alle velkomne til at skrive videre på jeres karakterers baggrundshistorier på Kelz0r.dk's forum - bare lav jer en konto og lav en ny tråd under det korrekte underforum: D&D 4.0. Baggrundshistorier af denne art er en god måde at sætte sig ind i hovedet på sin karakter på, og belønnes desuden med Drama Cards.

Jeg har opdateret listen over NPC'er og tidligere PC'er og uploadet den til bloggen - den kan findes her: http://hnsdnd.blogspot.dk/2015/01/dramatis-personae.html.

Bloggen her er også en bedre måde for mig at sende billeder til jer, end hvis jeg skal til at finde et billede frem og danse frem og tilbage med min bærbare i butikken. Her er f.eks. en række billeder, som måske vil hjælpe jer til at visualisere, hvad der sker om lørdagen (klik på et billede, hvis det er utydeligt, da originalerne er uploadet i relativ høj kvalitet):

Alaric d'Cannith
Sharn set udefra (fra syd, nærmere bestemt)
Mere Sharn (set fra vest)

Eberrons forskellige planer. Nogle af jer vil måske genkende symbolerne fra porticulum'et i Harroc-hovedkvarteret. Se bort fra stavefejlen ved the Dragon Above - det hedder rigtigt Siberys.
Takazhuna, Victors shadow sibling symbiont. Striberne lyser rødt når Takazhunas vært fodrer den med en healing surge.

En mooncalf.
Avandras hellige symbol.
En illustration af The Silver Flame, med Tira Miron i midten. En smule anderledes fra hendes nyeste krop...

Og her er nogle forskellige illustrationer af en tarrasque:


Fra D&D 4e Monster Manual.



Fra Pathfinder: Inner Sea Gods.
Fra D&D 5e Monster Manual.
Tarrasquen, som i har set (på forskellige måder), er et sted imellem alle disse billeder - den har et rygskjold (men mindre markant end billede #1-2 og #5-6), dens øjne peger fremad, og størrelsesmæssigt passer billede #2 og #4 bedre end #1, da den er lidt over 15 meter høj (18 meter på bagbenene) og lidt over 21 meter lang.

Abraxis Wren's visitkort.



Til sidst vil jeg også bruge denne blog til at dele diverse interessante ting - for kampagnen, for spillet, og helt generelt.

F.eks. faldt jeg over denne video, som nogle af jer måske vil finde interessant: https://www.youtube.com/watch?v=BEG-ly9tQGk. Selv om han ikke bruger en greatbow, og selv om han hverken skyder med ild eller lyn, kunne man godt forestille sig, at han har et par levels i Ranger (og så er det også lidt sejt at han er dansker).

Her er desuden tråden med "Combat as Sport" ifht. "Combat as War": http://www.enworld.org/forum/showthread.php?317715-Very-Long-Combat-as-Sport-vs-Combat-as-War-a-Key-Difference-in-D-amp-D-Play-Styles.

Som altid er i velkomne til at kontakte mig - min email-adresse er paddymew@gmail.com og i kan finde mig på facebook under www.facebook.com/aetharion eller på Kelz0r.dk's forum som Aetharion.

Mvh.
Patrick, Dungeon Master

Ingen kommentarer:

Send en kommentar