tirsdag den 21. april 2015

Kamp mod tarrasquen

Tarrasquen

  • Tarrasquen har 7 dele: Hoved, øje (ryg), hale, højre og venstre forben, og højre og venstre bagben.
  • Når man laver et angreb imod tarrasquen, vælger man en kropsdel at sigte efter for hvert angreb. Hvis man er i stand til at angribe flere væsener med samme angreb, kan man i stedet angribe flere dele af tarrasquen (såfremt de alle er inden for range, afhængigt af karakterens placering ifht. tarrasquen)
  • Ved close og area attacks:
Angrebets størrelse (f.eks. "Close blast 3")
Antal kropsdele man kan angribe
1-3
1
4-6
2
7-9
3
+3 etc.
+1 etc.

  • De valgte kropsdele skal være ved siden af hinanden (ikke f.eks. hovedet + halen)
  • Alle disse angreb rydder området for stirges i 1d4 runder
  • Alle disse angreb har combat advantage
  • Man kan forsøge at angribe en ekstra kropsdel med et close eller area attack, men man mister combat advantage og får yderligere -2 til at ramme alle kropsdelene
  • NB! Close og area attacks mod Will og angreb, der ikke giver anden type skade end Psychic (inkl. untyped), kan kun rettes mod hovedet og øjet (på ryggen)
  • Hvis en kropsdel har fået nok skade, "deaktiveres" den, og tarrasquen vil foretrække andre angreb resten af kampen (med undtagelse af øjet - mere om det finder i først ud af på lørdag).



Hjælpemidler


"Seid ihr das Essen? Nein, wir sind die Jäger!"

Transæterielle kineticitetsvektoromformere


  • Forkortes TÆKVO, navnet er WIP
  • En stenplatform med dragonshards og runer langs siderne; oven på platformen er en mindre stenplade med en lille stensokkel, og for enden af denne er en stor sekskantet metalramme med dragonshards i hjørnerne; inde i rammen er et magisk felt, hvor man kan se igennem, men luften ser ud til at bølge en smule og nogle gange reflektere farver, der ikke er der (som en pøl af olie).


  • Hvis man laver en angreb imod et mål uden for den modsatte side af TÆKVOens 90-graders-bue, har man -2 til sit attack roll
  • Et væsen, som laver et ranged attack igennem en TÆKVO, har dobbelt normal range og dobbelt long range



Hyperdynamiske svæveslæderamper

  • Rund stenplatform med otte dragonshards i en ring (khyber shards, bound air elementals).
  • Affyringsramper, der kan skyde en soarsled afsted, så den når 2d4 x 10 felter på én move action (man kan ikke standse inden de 2d4 x 10 felter er brugt, og man skal flyve i samme generelle "retning" med hvert felt, ligesom hvis man blev pushed).
  • Minor action Arcana check (ikke nødvendigvis trained):
  • DC 24: Den næste der bruger rampen inden for 1 runde kan standse inden alle felterne er brugt op.
  • DC 33: Den næste der bruger rampen inden for 1 runde kan selv vælge hvor langt slæden skal affyres (op til 80 felter).

Magic circles

  • Når tarrasquen kommer inden for tower range, slås 2d6. Dette er hvor mange runder der går inden alle fire magic circle-ritualer afsluttes; dette tjekkes i slutningen af hver runde (inkl. den første runde), således, at ritualerne går en tur "ned" før tarrasquen bevæger sig
  • En karakter, der er i gang med at udføre en magic circle, bruger automatisk sin standard action hver tur på ritualet, men har følgende muligheder hver tur (alle er minor actions):

Handling
DC (samme type check som ritualet)
Positiv effekt
Omdirigering af kraft til antipræterisk repulsionsmatrix
17
Rydder luften over cirklen for alle stirges permanent
Omdirigering af kraft til antipræterisk oppositionsmatrix
24
+2 til næste skill check; permanent +1 bonus til fremtidige skill checks (til et maksimum af +5; stacker med egen +2)
Transfiguration af transæterisk kineticitetsvektor
24
Alle ranged angreb som allierede foretager sig igennem cirklen har combat advantage og +5 til damage rolls
Omvending af subtemporal polaritetsstrømning
33
Ritualet afsluttes 1 runde tidligere eller 1 runde senere, efter eget valg

  • Pris: En healing surge; -2 til ritualets endelige skill check; eller en encounter attack power med et level (eller tilsvarende)
  • Man kan vælge at bruge en tilsvarende daily power i stedet - i så fald kan man udføre to handlinger samme tur
  • Hver ritualist kan desuden bevæge sig halvdelen af sin speed hver tur, men skal hele tiden være enten inden for cirklen eller ved siden af den
  • En ritualist kan på et hvilket som helst tidspunkt standse sit ritual, men mister sin standard action den pågældende tur
  • Denne kan herefter hjælpe til hos en anden ritualist, og lave samme ovenstående handlinger hver tur (forud en Aid Another check til sidst)
  • Der er 5 allierede minions i hver magic circle, der skal hjælpe med ritualet - disse kan dø pga. tarrasquen (autokill), AoE (autokill) eller stirges
Primær ritualist
Minions
Chlaire
Ecix, Neutral F Human Magewright
Care, Evil M Elf Magewright
Tinbroc, Good M Halfling Magewright
Beatrix, Evil F Human Necromancer
Gudmi Themmison, Good M Half-Orc Wizard (raised by dwarves)
Petrus
Nelaser, Good F Elf Magewright
Umun, Evil M Kobold Sorcerer
Henry, Evil M Human Artificer
Assan, Evil M Bugbear Magewright
Alkef, Evil F Human Magewright
TK
Furi, Evil M Dwarf Priest
Zuri, Good M Goblin Magewright
Malva, Neutral F Halfling Magewright
Celemmak, Neutral M Elf Illusionist
Conco, Evil M Elf Artificer
Ramath Selrond (Redshirt)
Khimil, Evil M Dwarf Magewright
Bardi, Good M Half-Giant Priest
Vyncis, Evil M Halfling Artificer
Urdud, Evil M Dwarf Priest
Rancis, Evil M Hobgoblin Magewright
Alaric (Tira's Binding)
Sumbrim Chinell, Good M Halfling Magewright
Ecin, Evil F Human Artificer
Garand, Evil M Gnoll Magewright
Inas, Good F Human Wizard
Maedhrodre, Evil M Elf Necromancer

  • Hver levende minion giver +2 til det endelige skill check (max +8)
  • Aberrations er nødt til at være inde i en afsluttet cirkel for at kunne angribe tarrasquen uden problemer - melee attacks fungerer ikke, og andre angreb har disadvantage og giver kun halv skade, hvis de passerer igennem en afsluttet magic circle



Tower defense

Forberedelser

  • Op til fem personer med træning i Arcana kan være med til samme angreb
Primær caster
Minions
Walnan
Miredhien, Evil F Elf Magewright
Mimay Galpsi, Evil F Halfling Cleric
Turi, Evil F Dwarf Priest
Cyne, Good M Human Magewright
Geoffrey Tine, Evil M Human Druid
Abraxus
Mathye Ever, Evil M Human Magewright
Manox, Evil M Goblin Magewright
Kunain, Evil M Dwarf Artificer
Dine, Good F Eladrin Warlock
Eivoch, Neutral F Orc Magewright
  • Alle fem personer skal bruge 2d4 runder (4-24 sekunder) ved siden af tårnet på at forberede sig på at angribe (de skal væve deres egen magiske rækkevidde ind i magien, der holder tårnet fast)
  • Hver levende minion giver +2 til det endelige attack roll (max +8) - disse kan dø pga. tarrasquen (autokill), AoE (autokill) eller stirges
To muligheder

  1. Affyring af tårn i en bue (langdistance)
  2. Affyring af tårn elastisk, oppefra og ned (kortdistance)
En enkelt person laver et angreb med et tårn, og er nødt til at bruge en Arcane encounter eller daily power med et attack roll for hvert tårn, der affyres

  • Range: 100 squares (150 meter)
  • Attack roll: Samme attack bonus som den brugte power (op til 4 i nærheden af angriberen kan bruge Aid Attack som skrevet ovenfor); ved at bruge en daily power slår man to gange og bruger det højeste resultat; angrebet er mod AC hvis den brugte evne angriber AC, ellers Reflex hvis den brugte evne angriber andet
  • Hit: 13d10 damage (15d10 damage + 2d10 fire damage hvis alchemist's fire er involveret)
  • Crit: Øjet bliver ramt i stedet for kroppen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar