Opsummering
Musikalsk tema:
Efter en kort samtale med Ihsan al-Zarif, og en delvis obduktion af en air drake, udførte gruppen et mindre ritual for at slippe djinnen fri fra hans fangeskab, imod at han ville opfylde et enkelt ønske for dem. Ønsket bestod i at blive genopfrisket som hvis de havde fået en god nats søvn.
Ihsan opfyldte ønsket, og Abraxus og Podaboo kom dumpende ind ad døren til kammeret. Det næste øjeblik var Ihsan forsvundet, og luftens rune lyste op udenfor. Gruppen besluttede sig for at tage ildens prøvelse som det næste - Dak, Erywarn, Gray, Luna, Podaboo og Tar begav sig ind i kammeret, imens Lucan holdt vagt udenfor, og Abraxus først ville se sig lidt omkring i luftkammeret før han tog videre ind til ildkammeret.
I ildens kammer ventede efreeten Tariq al-Zaahir med sit hof af flammedansere. Ligesom luftkammeret var ildkammeret stærkt præget af det pågældende element - og gruppen dukkede op på en bro mod en platform med en pavillion, hvor efreeten lå dovent på en divan af støbejern. Broen og platformen var omringet af lava, hvori der var en række mindre platforme. Tariq var en efreet af få ord, og han greb hurtigt til våben, da gruppen sagde, at de var der for at tage ildens prøvelse, og hans hof af flammedansere viste sig at være røde arcanians - magikere, der havde gabt over mere ild end de kunne sluge, og som var blevet forvandlet til tankeløse udøde, der kun eksisterede for at ødelægge.
Forestil jer denne, men med afbrændt rød hud, og med ild i begge ender af staven. |
Ud af to store fyrfade ved siden af pavillonen dukkede væsener af levende ild op - fire elementals, der fløj på tværs af broen mod gruppen som en steppebrand, og som eksploderede i bølger af ild, hvis de blev såret.
Gruppen begyndte at sprede sig ud på platformene for at undvige eksplosionerne, men heller ikke dér var de sikre - delvist fordi flammedanserne var i stand til at få platformene til at blive glødende varme, og delvist fordi lavaens overflade hurtigt blev brudt af finnerne på lavahajer.
Tar fløj opad for at undvige hajerne, men erfarede, at de desværre var i stand til at springe ikke mindre end femten meter i vejret med et enkelt hop. Magmaen var ikke venlig mod hans krop, da han blev hevet med og tvunget ned i den flydende stenmasse.
Tariq var desuden i stand til at påkalde mindre "rifter" til det elementale ildplan, og dele af rummet blev hurtigt endnu mere farligt at opholde sig i, da luften blev fyldt med ild. Da efreeten svævede over pavillonens tag, havde han dog ikke regnet med at et ton vred kentaur ville galopere op ad en af pavillonens søjler og udfordre ham så direkte.
Efter ikke så længe var flammedanserne døde, og Dak gjorde det hurtigt af med begge hajer - blandt andet ved hjælp af Podaboo, der demonstrerede en usædvanlig evne til at påkalde sig hajernes opmærksomhed.
De brølende ildelementaler blev neutraliseret, og til sidst stod kun Tariq tilbage - konstant under bombardement af Lunas stråler af vand, der blev ved med at gennembløde ham. Imens Erywarn holdt efreeten beskæftiget, kastede Tar en kugle af elemental luft - påkaldt ved hjælp af et hjerneorgan taget af den air drake, som gruppen tidligere havde dræbt - og manøvrerede den ind i efreetens øre, hvor den sprængte hans hoved i stykker indefra.
Stilheden sænkede sig over ildkammeret, men varmen var stadig stærk nok til at gøre det ubehageligt at være der. Hvis i bliver for længe i kammeret næste gang, risikerer i at miste healing surges og blive yderligere udmattede.
Under Tariqs pavillon fandt Dak et hulrum med en niche i siden, hvorfra der stak et stort hjul ud, med eger til at rotere hjulet, omgivet af et lyseblåt skær. Dak drejede hjulet, og uden for kammeret lyste ildens rune op.
Doodle:
Jeg har opdateret doodlen med datoerne for de forskellige sessioner, så den nu også indeholder sessionerne for juni og juli måned. I må meget gerne udfylde doodlen - hvis i har brug for at jeg sender linket til jer igen, så skriv til mig.
Drama cards:
Jeg venter med at dele drama cards ud til efter et lille stykke tid - sandsynligvis efter jordens prøvelse, eller efter i forlader Lazamian helt og får jer et lille hvil, alt efter hvornår det er mest passende. Indtil videre har nogle af jer optjent nogle "værdier" af drama cards, som i dog kan opgradere imens eventyret stadig er i gang.
Copper:
- Abraxus (for stædigt at blive in-character)
- Dak (for at gøre det af med langt mere end hans andel af fjenderne)
- Erywarn (for modigt at udfordre Tariq al-Zaahir direkte)
Opdatering af regler for sanity:
Fremover er milestones den primære måde for at få sanity points tilbage på. Hver gang man når en milestone, får man 1 sanity tilbage. Man når 1 milestone for hver anden kamp man klarer i træk uden at tage et extended rest.
Her er en oversigt over, hvilke kampe gruppen var klaret i dag:
- Elverskibet Igthorod og mødet med Tarazir.
- Kampen mod illithids (tæller som 1½ kamp)
- Genoplivningen af Luna (tæller som ½ kamp)
- Luftkammeret
- Ildkammeret
Her kan i se, hvor mange kampe hver karakter har klaret, og hvor mange milestones det giver:
Det tæller ikke som en hel kamp, hvis man kun er med i en ud af de to sessioner, som kampen varer. Walnan var desuden med til at forsvare skibene imens resten af gruppen var ved vagttårnet, hvilket talte som 1 kamp (i tilfælde af at det bliver relevant).
Jeg har skemaet her i et excel-ark, så jeg kan løbende opdatere arket efterhånden som i når videre i Lazamian (og senere eventyr).
Ingen kommentarer:
Send en kommentar