Opsummering
Efter at have indsamlet andet fragment af Sandhedens Bog og gennemført visionen delte gruppen sig op og foretog forskellige ting:
- Adran, Luna, Podaboo og Walnan gjorde det sværere for indtrængende at nå ind i Lazamian. Ud over det magiske mørke blev væggene dækket af magisk tang med torne, og der blev påkaldt en stærk strøm, der ville tvinge indtrængende ud i tangen. Der blev desuden lagt planer for at opfostre muterede fisk og skildpadder som vogtere af fæstningen.
- Lucan og Tar byttede Tars flitter-skib (med lidt ekstra betaling) for et mere selvstændigt skib af Morpho-klassen. De døbte skibet Flufflepuff.
- Daks vejvisende Ioun Stone og Grays astralkort lod til at pege i samme retning - mod ruinen Shaltiar, nord-nordvest for Lazamian. For at komme derhen, ville man dog være nødt til at rejse på tværs af en ørken, hvor flyvende ting efter sigende blev skudt ned med guddommelig magi, og hvor den lilla orm Djilandu havde spist utallige kolonister. Nogle af ruinerne i den retning skulle efter sigende være beboet af civiliserede astralkæmper.
- Dak, Gray, Lucan og Tar gik i gang med at planlægge kamp mod den lilla orm, hvilket involverede bestilling af 7 dværgkøer (med evnen til at producere alkoholisk mælk) og 1 dværgtyr, samt produktion af mekaniske bomber.
- Sapristi indsamlede små kødklumper og ligdele til Adran, som planlagde at sætte dem sammen næste dag.
- Gray var interesseret i at købe et sværd med blå flammer, som ville ankomme to dage senere.
- Erywarn sov.
- Tar drak øl og kvintessens.
- Walnan prøvede at reparere Mark II med kvintessens, og fandt ud af, at det gik usædvanligt meget hurtigere end med normale reservedele.
Da alle var gået i seng, samlede Mark gruppen i et drømmemøde, hvor der blev diskuteret, om man ville bruge yderligere kvintessens til at reparere skibet med.
Det middelmådige skib Flufflepuff
Elven Flitter, Morpho-klasse
Vingemønster:
Energiforbrug: 6/6
Skrog
Størrelse
|
Level
|
Max last
|
Max
personel
|
Dæk
|
HP
|
Defenses
|
Speed
| |
Basis
|
1x2
|
1
|
0
|
2
|
1
|
25
|
15/13
|
6
|
Oprunding
|
1x4
|
2
|
0,5
|
4
|
1
|
40
|
16/14
|
6
|
Endelig
|
1x4
|
7
|
0,5
|
4
|
1
|
110
|
25/23
|
14 (jam 56)
|
- Size: 1x4
- Effektivt level 2, med halv bonus (+25% hp, +1 defenses)
- Bygget til at holde x3 (+150% hp, +9 defenses, +3 level)
- Bygget til fart x2 (+8 speed, +2 level)
- Pris: 260 pp
Ror
- Sejl (vinger)
- Styrbordsmast: Basale (+2 energi); level 10
- Pris: 50 pp
- Bagbordsmast: Basale (+2 energi); level 10
- Pris: 50 pp
- Kerne
- Basal (+2 energi); level 10
- Pris: 50 pp
- Motor
- Intensitetsmotor (RF 1,3 med +0,1 (op til 0,5) for hver runde i træk med [+], -3,5 energi); level 13
- Pris: 170 pp
- Stabilitetsmaster
- Plyndringsmaster (Average eller [+]: Good, -1 energi); level 12
- Pris: 130 pp
Våben
Navn
|
[+]
|
[ ]
|
[-]
|
[Ø]
|
Beskrivelse
|
Antal våben
|
Affyringsbue
|
Påvirkede
angreb
|
Energiforbrug
|
Effektivt
level
|
Mimetisk
Ballista
|
10 x Range
|
10 x Range
|
5 x Range
|
Virker ikke
|
1
|
360°
|
Ranged/Area
|
-0,5
|
10
|
- Pris: 50 pp
Skjoldmatrix
- Basalt skjold (Res 10-10-5; energi -1); level 10
- Pris: 50 pp
Samlet systemoversigt:
System
|
[+]
|
[ ]
|
[-]
|
[Ø]
|
Våben
|
10 x Range
|
10 x Range
|
5 x Range
|
Våben virker ikke
|
Skjold
|
Res typed udefra 10
|
Res typed udefra 10
|
Res typed udefra 5
Skibet giver combat advantage mod andre skibe
|
Res typed udefra 0
Skibet er helpless mod andre skibe
|
Ror
|
Speed 18+
Manøvredygtighed: Good
|
Speed 14
Manøvredygtighed: Average
|
Speed 7
Manøvredygtighed: Poor
|
Skibet har ingen fremdrift
|
Aux
|
n/a
|
n/a
|
n/a
|
n/a
|
Antal tidligere runder med [+] til roret
|
Speed
|
0
|
18
|
1
|
19
|
2
|
21
|
3
|
22
|
4
|
23
|
5
|
25
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar