lørdag den 6. juni 2015

Opsummering for 30/5 og 6/6 2015

Opsummering

Landhajen

Musikalsk tema:

På den anden side af vandet nåede gruppen til et mere tørt område med mange bakker og sandbanker - en tør ørkendal. Et stykke inde i ørkenen blev gruppen ramt af en sandstorm, og imens et par af gruppemedlemmerne for vild, blev resten af gruppen angrebet af en half-dragon bulette. Da dragebuletten blev såret, forsvandt sandstormen - men selv såret formåede den at dræbe både Carter og Gray, og den sårede flere af de andre. Da Talavonu og de vildfarne gruppemedlemmer fandt tilbage til resten af gruppen, var kun Abraxus og TK stadig ved bevidsthed. Talavonu kaldte væsenet en "landhaj" og sagde, at han kun havde hørt, at de boede på Hoshin-kontinentet langt mod nordøst.

Dragebuletten, bortset fra at dens svævevinger gik fra armene og helt ind til overkroppen, og at den havde en stor klo på både forben og bagben.

Talavonu sørgede for at genoplive Carter og Gray efter et 12-timer-langt ritual. Gruppen fortsatte rejsen tidligt næste morgen, og nåede til et zigguratformet tempel på Sagahøj. Bakken var en udløber for Slangebjergene, og var desuden omgivet af ruinerne af en landsby, der engang var beboet af Talavonus folk. Templet havde en engang i jordniveau, og ca. halvdelen af gruppen begav sig ind i templet for at bestå en "prøvelse" som Talavonu fortalte dem om.

Talavonu forklarede, at prøvelsen nok ville involvere noget af hans folks fortid, så han forklarede sit folks historie:

  • "For godt over to årtusinder siden forenede en mægtig konge hele landet Shisu i et samlet rige i troen på den Ophøjede Drage - som vi i dag kalder den Uopdelte Drage. I løbet af de efterfølgende 500 år forfaldt kongeriget, og krigsherrer tilranede sig magten."
  • "Men to tvillingebrødre af kongeslægten trådte en dag frem med den Ophøjede Drages velsignelse, og genforenede det splittede rige, med hovedsæde i Jorddalen. Da de havde fået magten, blev de dog uenige om, hvad de skulle gøre med den - den ene var realist og søgte sandheden, imens den anden var idealist og søgte håbet. Skønt forskellen ikke var stor, endte det med et magisk slagsmål, der ødelagde deres hjem. Brødrene gik hver til sit, og forsøgte at udføre sin egen mission - men kunne ikke alene."
  • "For 100 år siden blev Jorddalen invaderet af mareridtsvæsener fra den anden side af stjernerne. Den gamle kongeslægt var bleven genfundet, og man brugte al den magiske kraft man havde, samt en stor mængde af landets magiske kræfter, til at forvise de invaderende væsener fra vores verden. Den splittelse, som tvillingebrødrene havde skabt halvanden tusind år tidligere, blev dog forstærket, og den Ophøjede Drage blev splittet i sine to aspekter - Kromdragen og Prismedragen."
  • "De to aspekter var allerede kendt som to sider af den Ophøjede Drage, men med dette blev splittelsen gjort virkelig, og de to drageguder bekrigede hinanden som tvillingebrødrene havde gjort det i fordums tid. Til sidst blev de to guder dog indespærret og forseglet med et mægtigt ritual."
  • "Templet her er opført for omkring 400 år siden, så informationen om den første konge og tvillingebrødrene har nok været kendt."
Alteret var desuden sandsynligvis helliget en gud som Talavonu kaldte for "Sejrskaninen".

Abraxus, Carter, TK og Victor begav sig ind i templet med denne information.



Templet

Musikalsk tema:

Templet bestod kun af et enkelt rum. I midten var et alter, og langs væggene var seks store, runde, revnede stensøjler. Foran alteret var to kroner indgraveret i det solide klippegulv, og på hver side af kronerne var store dragelignende figurer indgraveret.


Både på alteret og på væggene på hver side var beskeder skrevet på Common - men med bogstaver, der lod til at have øjne. Gruppen havde problemer med at forstå tegnene, og TK brugte et Comprehend Language-ritual for at læse dem - efter nogle minutter havde gruppen en "oversættelse" af indgraveringerne.

Alter-inskriptionen:
De kronede prinser vendte hinanden ryggen og opsøgte hver sin skæbne.


Den Sande og den Håbefulde opstod fra den Ophøjede og mødte de kronede prinser.


Men deres rejser blev den samme på vejen mod nederlaget da de også vendte Sejren ryggen.

Hver som sin broder, men adskilt, faldt for dragens klør.

Efterlev vores fortælling og bevis at du har styrken til at ændre vores skæbne.

Og Sejren vil være din.



Ved at oversætte beskederne, pille ved billederne af drager på væggene, og undersøge teksten på alteret, fandt gruppen ud af, at Korian og Victor var nødt til at stille sig på kronerne, vende hinanden ryggen, gå to lange skridt mod dragetegningerne på gulvet, vende alteret ryggen, og til sidst gå to lange skridt væk fra alteret. Efterhånden som de udførte handlingerne, blev teksten, der beskrev deres handlinger, lyst op - og da Korian og Victor havde udført samtlige handlinger, hørte den en rumlende lyd, hvorefter to af søjlerne foldede sig ud og vist sig at være store golemer lavet af klippesten, der angreb gruppen.


Templets vogtere

Musikalsk tema:

Golemerne, der angreb gruppen.

Golemerne angreb gruppen både ved at slå med deres enorme arme, ved at affyre stråler af elektricitet, ved at fremmane klippesøjler fra gulvet under gruppemedlemmernes fødder, og ved at fremmane ringe af små klippestykker omkring sig og affyre dem imod folk i nærheden. Desuden blev gruppen også angrebet af sand-agtige spøgelser, hvis tørke-berøring føltes som den bagende ørkensol efter timer uden vand.

Golemerne viste sig at være hurtige til at slå revner og opnå svagheder, hvilket gruppemedlemmerne brugte til deres fordel. Til gengæld eksploderede den første golem, da den var tilpas svækket - og det endte med, at den tilbageværende golem og de resterende ørkenspøgelser dræbte hele gruppen.

Situationen var dog ikke helt håbløs, da gruppen befandt sig i et tempel helliget blandt andet Bahamut - her i Naiodar kaldet "Kromdragen" - som kommunikerede med Abraxus og genoplivede både ham og Victor. Da de vendte tilbage til de levendes rige, blev de hurtigt angrebet af de sidste spøgelser og af den tilbageværende golem. Abraxus gik i gulvet igen efter en lyn-stråle fra golemen, der lod til at blive forstærket af at stå på en af kronerne ved siden af alteret - men med Caiphons hjælp fik Victor ødelagt den sidste golem (endda uden at dens eksplosion sårede nogen), hvorefter et gyldent lys skinnede ud fra alteret, der genoplivede alle de døde, og fik alle til at vågne.

Alteret blev desuden åbnet, og i det fandt man en stentavle med flere øjne-bogstaver på, samt hvad der lod til at være en pirate wand af orange og gyldent metal.


Talavonu læste beskeden på tavlen, og efter at have overvejet situationen nøje besluttede han sig for, at Victor skulle have pirate wand'en - på grund af en eller anden "drageprofeti" som han havde med sig fra sit folk.


Belønninger


  • Hver karakter får kunstgenstande af Talavonu med en værdi svarende til 10.000 gp for hver "udfordring" karakteren har været med til - dvs. skyggehajerne, landhajen og templet giver hver 10.000 gp som belønning. Jeg har holdt styr på, hvem der var med hvornår, samt hvem der allerede har fået belønningen.
  • Carter, TK og Victor får alle et Copper Drama Card som belønning for at have været med til samtlige encounters i på Talavonus quest.
  • Abraxus får sit opgraderet til et Silver Drama Card for at nå videre med sin personlige historie på grund af samtalen han havde med Bahamut.


Regler etc.

Jeg har siden i ankom til Naiodar brugt en ny metode til at beregne fjenders HP og skade ud fra, der gør fjender mere farlige, men til gengæld hurtigere at besejre (med undtagelse af minions, som jeg bare smider flere af efter jer). Flere gange har i nu gjort en fjende bloodied med bare et enkelt angreb, og Aske var tæt på at gøre det samme mod en af de to golemer i dag selv om den var en Elite-fjende (og altså havde dobbelt så meget HP som en normal fjende). Til gengæld var fjender flere gange i stand til at gøre en spillerkarakter bloodied med bare et enkelt angreb.

Ændringen betyder, at kampe går meget hurtigere, men har nogenlunde samme resultat - selv om der også er nogle bivirkninger:

  1. Fordi alting går hurtigere, når man sjældent at have mange actions i overskud. Når en fjende kan gøre en spillerkarakter bloodied med bare ét angreb, er det ofte en bedre ide at få fjenden ned hurtigt end at bruge Second Wind og blive healet (da fjenden alligevel giver dobbelt så meget i skade på sin næste tur, som man lige har healet sig selv). Derfor har jeg besluttet, at man nu kan bruge sin Second Wind som en Move Action.
  2. Den øgede hastighed betyder desuden, at et enkelt fejltrin kan være ekstremt farligt for hele gruppen, og man er nødt til at planlægge og koordinere strategi og taktik bedre. Den ensomme ulv bliver ramt af et coup-de-grâce imens flokken overlever. Sørg for at kommunikere bedre internt i gruppen, og hav styr på, hvilke Items, Powers, Fortune Cards og Drama Cards din karakter har adgang til - i får brug for dem!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar