Opsummering
Imens resten af gruppen var i gang med at blive genoplivet (med undtagelse af Lucan), dukkede to nye personer op i lysningen hvor Mark II var styrtet ned: En sølvern dragonborn ved navn Thava, og en halv-elver i pladerustning ved navn Taxon (som Dak genkendte).
Efter nogle introduktioner blev folk enige om at følges ad igennem en tågegrotte til Har'Akir, hvor gruppen skulle hente materialer til at reparere skibet.
Ikke alle var dog ved deres fulde fem efter at være blevet genoplivet:
Gruppen delte sig op og drog afsted mod Anhktepots grav - nogle på flyvende heste fra Tars ritual, andre i selskab med Dak (som ikke stolede på Tars magi). Efter en times rejse nåede Abraxus, Anthon, Gray, Tar, Taxon og Thava frem til graven, som de skyndte sig ind i.
Inde i graven fandt de et rum uden nogen synlig udgang ud over den de kom ind ad. Ved hjælp af lidt magi fandt gruppen ud af, at der havde været nogle andre i rummet før dem, og at de lod til at være gået igennem en væg. Abraxus sprang til handling med det samme og slog hul i væggen, hvorefter en sværm af kødædende sorte skarabæer kravlede ud af hullet og op ad hans arm, og begyndte at spise af ham.
Inden gruppen fik nået at se sig om, lød en hvinen fra væggene, efterfulgt af tre sortklædte spøgelsesagtige skikkelser bevæbnet med khopesher - der lod til hurtigt at finde deres mål i form af de dødelige, der netop var trådt ind i kammeret. Yderligere sværme af skarabæer kravlede igennem hullet - men efter en kort kamp blev de sidste biller kvast eller brændt, og spøgelserne destrueret.
Efter nogle introduktioner blev folk enige om at følges ad igennem en tågegrotte til Har'Akir, hvor gruppen skulle hente materialer til at reparere skibet.
Ikke alle var dog ved deres fulde fem efter at være blevet genoplivet:
- Abraxus er midlertidigt mørkeræd (giver combat advantage når han befinder sig i mørke, indtil næste milestone er nået).
- Sapristi er permanent mørkeræd (giver combat advantage når han befinder sig i mørke).
Tema:
Gruppen dukkede op fra grotten i udkanten af en stor ørken, men fandt med Anthons hjælp frem til den nærliggende landsby, Muhar. I landsbyen befandt sig et stort væsen, der kaldte sig selv for "Khonsu" (akirisk for "rejsende", og navnet på en lokal månegud), som mest af alt lignede en underlig kombination af forskellige typer genies.
Khonsu fortalte gruppen, at de ville kunne finde Akhetsefet, Horisontens Flammende Sværd (et flame tongue-våben) i den lokale Farao Anhktepots grav. For at kunne skaffe dem de fornødne mængder sand (som Dak insisterede på skulle være særligt hærdet vulkansk sand) og solfiltreret vand, bad Khonsu desuden gruppen om at skaffe ham Ras Øje, en særlig magisk ring, fra Anhktepots hvilested. Men de måtte rejse hurtigt, eftersom en anden gruppe allerede var på vej mod graven - en gruppe, som enten havde planer om at plyndre stedet selv, eller muligvis styrte graven sammen.
Gruppen delte sig op og drog afsted mod Anhktepots grav - nogle på flyvende heste fra Tars ritual, andre i selskab med Dak (som ikke stolede på Tars magi). Efter en times rejse nåede Abraxus, Anthon, Gray, Tar, Taxon og Thava frem til graven, som de skyndte sig ind i.
Tema:
Inde i graven fandt de et rum uden nogen synlig udgang ud over den de kom ind ad. Ved hjælp af lidt magi fandt gruppen ud af, at der havde været nogle andre i rummet før dem, og at de lod til at være gået igennem en væg. Abraxus sprang til handling med det samme og slog hul i væggen, hvorefter en sværm af kødædende sorte skarabæer kravlede ud af hullet og op ad hans arm, og begyndte at spise af ham.
Inden gruppen fik nået at se sig om, lød en hvinen fra væggene, efterfulgt af tre sortklædte spøgelsesagtige skikkelser bevæbnet med khopesher - der lod til hurtigt at finde deres mål i form af de dødelige, der netop var trådt ind i kammeret. Yderligere sværme af skarabæer kravlede igennem hullet - men efter en kort kamp blev de sidste biller kvast eller brændt, og spøgelserne destrueret.
Drama Cards
Taxon: 1 Copper, (påbegyndt baggrundshistorie)
Thava: 1 Copper (påbegyndt baggrundshistorie)
Ved at finde på noget mere dybdegående til karakterens baggrundshistorie (fx en tidslinje, en håndfuld vigtige personer/NPCer, eller en kort fortælling omkring hvad der drev karakteren til at blive eventyrer), kan man optjene et Silver Drama Card.
Her er en oversigt over hvad Drama Cards er/hvordan de kan optjenes: http://hnsdnd.blogspot.dk/2015/03/hjlpemidler-til-rollespil-drama-cards.html
Ved at finde på noget mere dybdegående til karakterens baggrundshistorie (fx en tidslinje, en håndfuld vigtige personer/NPCer, eller en kort fortælling omkring hvad der drev karakteren til at blive eventyrer), kan man optjene et Silver Drama Card.
Her er en oversigt over hvad Drama Cards er/hvordan de kan optjenes: http://hnsdnd.blogspot.dk/2015/03/hjlpemidler-til-rollespil-drama-cards.html
Anden vigtig information:
Liste over NPCer der har optrådt i kampagnen: http://hnsdnd.blogspot.dk/2015/01/dramatis-personae.html
Liste over særlige regler som er aktive i kampagnen, men som ikke er en del af spillets core rules: http://hnsdnd.blogspot.dk/2015/09/houserules-homebrew.html
Information om det alternative crafting-system, som jeg har lavet til kampagnen: http://hnsdnd.blogspot.dk/2015/09/opsummering-for-129-2015.html
Ingen kommentarer:
Send en kommentar