Gruppe B
Skovbranden blev hurtigt slukket, og gruppen begyndte at rejse videre mod sydvest. Efter nogle dage nåede de til en kyst, og gruppen fulgte kysten mod nord indtil de kom til en lille landsby. Landsbyen var beboet af gnomer med gråblå hud.
Efter lidt diskussion fandt gruppen ud af, at gnomerne oprindeligt boede i underjordiske huler, og at de først for et par måneder siden havde begivet sig op til overfladen, hvor de havde fundet denne forladte landsby. Længere mod nord lå storbyen Trolanport.
På dette tidspunkt var Xarmashs tilstand kun blevet værre siden han blev bidt af dødshunden. Gruppen forsøgte at finde en læge i byen, men endte med at få hjælp til at kurere sygdommen af Roanar, en præst af Aureon, der var gæst i landsbyen.
Resten af aftenen brugte gruppen på at hjælpe til i landsbyen med forskellige gøremål. Næste morgen drog gruppen videre nordpå mod Trolanport sammen med Roanar, i besiddelse af lidt ekstra proviant fra landsbyen.
Efter en dags rejse stødte gruppen på en stor orm, der var i stand til at spye stråle af syre. På trods af en del sår tidligt i kampen, lykkedes det gruppen at dræbe ormen hurtigt - delvist på grund af Roanars magi, som lod til at trække på landets liv og kræfter for at blive stærkere. Præsten forklarede gruppen, at det var Eberrons ønske, at de skulle kæmpe imod de dæmoner og monstre, som havde ødelagt den naturlige balance i Khorvaire, og at naturen var villig til at give af sig selv for at gøre magien stærkere hos dem, der ønskede at tage imod hjælpen.
Roanar identificerede desuden den tryllestav, som Kellark havde fundet, som en Wand of Fireballs. Maddan knyttede sig hurtigt til den.
- Tryllestaven kræver attunement, og kan kun bruges af en spellcaster.
- Tryllestaven har 7 charges, og man kan bruge 1 charge på at kaste fireball som en level 3 spell. Man kan desuden bruge ekstra charges for at give tilsvarende flere levels til formularen (op til et maksimum af 1+6 charges for at kaste en level 9 fireball). Save DC er altid 15.
- Hvis man bruger den sidste charge, slår man en d20. Slår man 1, smuldrer tryllestaven til støv.
- Hver morgen får tryllestaven 1d6+1 charges tilbage.
Næste dag nåede gruppen frem til stedet hvor Zilargo burde være, men fandt i stedet en gigantisk sort pyramide, der var stor nok til at indeholde byen. Rundt om pyramiden var kolonner af sort røg, der snoede sig som fangarme. Maddan gik mod pyramiden alene for at undersøge den, men nåede ikke at opdage meget førend et stor gribbeagtigt væsen fløj ud af pyramidens side og begyndte at dykke efter Maddan.
Roanars magi
Når man kaster en spell der har et level, kan man vælge at trække liv fra sine omgivelser.
Quicken
|
Bonus
action i stedet for Action at kaste. Dette ignorerer reglen om at kun 1
spell per tur må have et level hvis man kaster en spell som bonus
action.
|
Empower
|
En
spell, som man kaster, tæller som at være blevet kastet med et spell slot
der er 1 level højere end normalt.
|
1 gang om dagen kan man
desuden trække liv for at få spell slots tilbage svarende til halvdelen af
ens caster level, rundet op. Dette kræver en action.
Når man trækker liv, bliver
området omkring én øde. Planter og meget småt liv bliver til livløst støv,
og jorden bliver sort og gold.
Bevoksning
|
Radius påvirket
|
Lush (forest, garden, oceans)
|
1
ft. x Spell Level
|
Abundant (grassland, active farmland, swamps,
mud flats)
|
5
ft. x Spell Level
|
Fertile (oases, scrub plains, inactive
farmland)
|
10
ft. x Spell Level
|
Infertile (cities, rocky badlands, bare
mountains)
|
20
ft. x Spell Level
|
Barren (boulder fields, sandy wastes, salt
flats)
|
30
ft. x Spell Level
|
Hvis man forsøger at trække
liv fra et livløst område, udvides den totale radius af området i stedet
med halvdelen af den nye radius.
Levende væsener i området
skal klare et Constitution save (DC = Spell DC) eller miste deres reaction.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar